lang leve het luie weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hanneke brakel - WaarBenJij.nu lang leve het luie weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hanneke brakel - WaarBenJij.nu

lang leve het luie weekend

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg hanneke

21 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Gisterenavond heb ik me dan toch even overlaten halen om wat te drinken in de stad. Ik had mijzelf al geïnstalleerd in de hangmat met boek en rode wijn. Ik was ook verrekte moe. Niet dat ik het zo druk hebt maar het werken zonder afzuiging, het niet echt uitwassen van dampen en de hitte overdag, zorgen voor een loom gevoel. Het slapen na het werk lukt soms wel soms niet, vaak sta ik beroerder op dan voor ik ging liggen.

Een vriend van Glenn is op komen dagen. Joan heeft een hekel aan die man en alleen al bij het noemen van zijn naam moet zij een lichte kotsneiging onderdrukken. Erik heet hij en hij is psycholoog van beroep. Gekleed in een Javaanse blouse, stevige gezonde stappers en met een snor va la Magnum PI, stond hij op mijn platj met Glenn. Doordringende psychologenblik, op spontane vragen een zeer overwogen antwoord, afgemeten stiltes..........., nul maar dan ook nul aan sexappea.........l het was het voor mij niet moeilijk Joan ergens te begrijpen.
Ik begreep ook direct waarom ik mee mocht, zo kon Glenn zich op een ander meisje richten. Oké, lullen kan ik wel dus vooruit maar.
Zijn nieuwe psychotherapie is een succes, vertelde hij. Zelfontplooiing met spiritualiteit. Komen tot kernen, wet van de aantrekkingskracht en lessen die we moeten leren. Op zich best leuke onderwerpen maar in heel het gesprek komt geen enkele spontaniteit van die man naar boven. Bovendien lijkt hij eerder een goed getrainde robot. Gelukkig staat de muziek hard zodat ik af en toe net kan doen of ik aan het luisteren ben door een beetje mee te trommelen op de maat.
Hij is bewust vrijgezel zegt hij.............ik schiet spontaan in de lach, uh sorry ;-)
Ik ben blij met mijn bedje die avond, ik ga overdag niet meer pitten hoor. Blijf te brak.

Ik heb mij voorgenomen om uit te slapen maar wederom lukt mij dat niet. Eigenlijk ook niet zo erg, met de late avond is de ochtend het meest koel. Ik zie dan prachtige vogeltjes in mijn tuintje.

Jenny en Derek zijn op visite en ik schuif bij hun aan. Jenny is ziekjes, (blaasontsteking) en kreeg gisteren van een "kruidendame" bladeren van een plant waarvan ze thee moest zetten. Het hielp maar het was nog niet weg. Toch maar een kuurtje gaan halen. Ze zijn hier makkelijk hoor met AB. Plas inleveren is er niet bij. Vit C Jenny, zeg ik, gewoon een overvloed ervan kan geen kwaad. Toch ben ik wel nieuwsgierig naar al die kruiden. Op de markt hier hebben ze een drank wat ze gebroken PIK noemen. Dit schijnt de vagina van de vrouw weer straks te maken. Zeg maar dag tegen de voorwand en achterwand correcties! Ook hebben ze hier een libidodrank voor de heren. In de fles zitten stokjes en zaden, aanlengen met? en je kunt er tegen aan. Misschien handig voor Jan? ik wil natuurlijk wel een half jaar inhalen;-)

Glenn komt terug met een heerlijke bami en zijn tweelingbroers en schoonzus zijn ook gekomen. Henk( tweelingbroer deel 1) heeft met zijn vrouw de zaak van zijn vader overgenomen, zijn ambacht meester gemaakt, die van edelsmid. Zijn vrouw, Trudy, en hij maken eigenlijk kunst en zijn bekend geworden in talloze modeshows. Beneden het huis zit de smederij, alles origineel/authentiek, alles handwerk. Ik ga met zijn broer Toon (tweelingbroer 2) een kijkje nemen en krijg uitleg over het vak. Ook mag ik allerlei sieraden passen en al gauw is duidelijk dat je met deze sieraden een jurk erbij moet zoeken en niet andersom. Prachtig en het is echt kunst. Vooral de tasjes, prachtig.
Ik fiets in de middag, met zonnehoed, nog even naar de Domineestraat want daar zit Dojo een jeanswinkel. Levi's, mijn merk. Is hier goedkoper dan in Nederland. Hoeveel weet ik nog niet want de zaak was dicht. Veel winkels zijn zaterdag al gesloten.
Terug in de warmte met en hop de hangmat in. Tis te warm om je nog te bewegen en voor het eerst val ik in slaap in die mat, volgens mij lag ik zelfs te snurken met zo'n streepje kwijl naast je mond......heel charmant. Toch weer liggen pitten en hoe!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hanneke

In oktober is het zover, ik reis af naar Paramaribo, Suriname om als anesthesie verpleegkundige mee te kijken in het AZP.

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 46644

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 14 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: