I'm to sexy for the hospital - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hanneke brakel - WaarBenJij.nu I'm to sexy for the hospital - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hanneke brakel - WaarBenJij.nu

I'm to sexy for the hospital

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg hanneke

16 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Ik had mijzelf al afgevraagd waarom de mensen in het ziekenhuis in een uniform naar het werk gingen. Dit is bij ons in het ziekenhuis not done in het kader van de hygiëne maar ok voor de afdelingen begrijp ik het maar voor de OK niet, daar trek je je OK pak aan.
Vandaag wilde de de baas met mij praten. Hij had gehoord dat ik in korte broek kwam met een hempje er op, leuk setje al zeg ik het zelf maar nee, het was not done here, te sexy. Die uniformen zijn er voor om het ziekenhuis te vertegenwoordigen..... of ik de volgende keer in een lange broek wil komen, of nette rok met degelijke schoenen. Gelukkig heb ik mijn instappers bij, een echte combi met een rok is nou niet bepaald " je van het" maar een lange broek in 38 graden?
De verpleegkundigen hier hebben met het werken een (wit) schortje voor en ze hebben een kapje op hun( staart, iets wat mij bijstaat uit jaren terug en dan alleen op foto's. Ook dragen zij een mooie speld met hun volledige naam erop. Mooie witte panty-kousjes onder de jurk en klaar........ je hebt een zuster uit het boekje.
Vandaag stond ik op de urologie met (spinalen en zonder tensiedalingen) en een Wertheim, welke de hele ochtend en een stukje middag in beslag nam. Ik was vroeg klaar, keek nog even naar een ander programma waar de deur gewoon openstond maar besloot op tijd naar huis te gaan. Het grappige is dat op de deur naar de wasruimte staat geschreven: "Gelieve dicht te houden i.v.m. de hygiëne," terwijl de deur naar de gang gewoon open blijft staan. Medicatie die niet wordt gebruikt legt men in de koelkast en een datum hierop schrijven is nieuw. Is het verkeerde zuinigheid of zijn wij in Nederland heel erg kritisch?
Het aanvullen doe je meestal 's morgens, er is zeker tijd want de ok's beginnen om 8u en zelf begin je om 7u.
De bairhugger is er, 1 dus en bairhuggerdekens zijn er niet. Zonder tempsonde wordt er geblazen onder de dekens. Warme dekens liggen in de warmtekast die zo hoog staat dat je met handschoenen een deken eruit moet halen. Even wapperen en laten afkoelen en dan op de patiënt. Veel medicijnen om pijn te bestrijden geven ze niet. Wat Fentanyl bij de inleiding verder eigenlijk niet veel. Grotere buikoperaties krijgen een epidurale. Éénmaal dus niet om verder op te spuiten. Pijn nee behalve dan bij de kids. Zij schreeuwen moord en brand. Ze zijn goed te troosten en ik denk dat met name het "trauma" van het alleen meemaken een groot deel van de pijnbeleving is. Ouders erbij zou een juiste optie zijn.

Ik ga volgende week kijken in een kindertehuis. er zijn genoeg wezen hier. Ik heb iets met kinderen en zeker ook met pasgeborenen. Misschien zouden Jan en ik een kindje in een tehuis wat kunnen gaan ondersteunen?

Morgen vrij, heerlijk zwemmen denk ik. Vanavond aan de waterkant wat gaan drinken en vooral genieten van het aangename van dit land. Aangenaam is het, warm dat zeker maar waar ik in Nederland mijn stemming wat voel zakken naarmate de dagen korter worden en de kou komt opdagen, van een dip hier is zeker geen sprake. Alles bloeit, je ziet kolibries als vlinders bij bloemen. Het tempo is zalig;-) Maak je niet druk, een ander doet het zeker niet voor je behalve als je to sexy bent for the Hospital!




  • 17 Oktober 2012 - 12:53

    Judith Van Kuik:

    Hey Hanneke,

    Zo leuk die verhalen van jou! Ik lees ze met veel plezier.
    Xxx

  • 18 Oktober 2012 - 11:17

    Annemie Verdegem:

    Hé Hanneke,
    Nu ik niet naar Australië ga zit ik met veel interesse jouw verhalen te lezen. Lijkt me erg leuk daar, en inderdaad het weer doet veel! Alles kleurt hier ondertussen geel en oranje en het plenst af en toe behoorlijk. Tot kerst kan ik dit meestal wel goed uithouden, ook omdat het wel iets gezelligs heeft, maar het opstaan in het donker en het krabben van de auto zijn me er vaak toch wel te veel aan. Ze duren ook veel te lang, de winters hier... Maar ik hoop dat het je goed gaat daar, zo te lezen heb je al leuke contacten en vermaak je je prima. Hoelang blijf je daar nu precies en wanneer zie je je vriend weer? Geniet maar volop want hier gaat alles als vanouds zijn gangetje. Heb het idee dat het nieuwe dienstrooster ook wel went, want ik hoor weinig gemopper. Volgende week vrijdag hebben we een teambuildingnamiddag van 14u tot 20.00u. Ze willen nog niet veel verklappen, dus ben benieuwd!
    Groetjes en tot mails!
    Annemie

  • 18 Oktober 2012 - 20:38

    Hanneke Van Brakel:

    hoi Annemie, ik had je niet meer gesproken maar wist dat het avontuur van jou een andere wending had genomen. Moet wel heel wat zijn zo op het laatste moment en idd de winters.......mijn stemming zakt ook maar dat is hier nog niet het geval. Loom ben je wel hoor van die warmte en met het drinken van alcohol sta je snel op je kop (heel goedkoop dus;-))
    Die teambuilding.........ja, die mis ik, wel jammer want het zal weer even duren er een volgende is.
    groetjes
    Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hanneke

In oktober is het zover, ik reis af naar Paramaribo, Suriname om als anesthesie verpleegkundige mee te kijken in het AZP.

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 46644

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 14 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: